Awards voor UCLL-studenten voor pop-ups in Leuven

Voka-KvK Vlaams-Brabant, JBC, Webhero en VlaJo reiken prijzen uit voor beloftevol jong ondernemerschap

LEUVEN – Vrijdagavond 22/02 reikten vier specialisten uit het bedrijfsleven (Voka-KvK Vlaams-Brabant, Webhero, JBC, VlaJo) awards uit aan de pop-ups van de UCLL-studenten Bedrijfsmanagement. Het betrof awards als ‘beste pop-up’, ‘beste omnichannel’, ‘beste webshop’ en 'beste team'. Pop-up Most sleepte maar liefst 2 van de 4 awards in de wacht.“We willen hen een duwtje in de rug geven om hun traject als jonge ondernemer verder uit te bouwen”, aldus ondernemersnetwerk Voka-KvK Vlaams-Brabant.

Al sinds 17 februari palmen de laatstejaarsstudenten Bedrijfsmanagement, keuzetraject Kmo & Ondernemen, een stukje van de Bondgenotenlaan in met hun creatieve ondernemersconcepten.

De samenwerking met gevestigde namen uit het bedrijfsleven, die studenten ondersteunen en feedback geven, is essentieel volgens UCLL pop-upcoach Karine Appeltans“De relatie met het werkveld is erg belangrijk en zo krijgen ze van daaruit ook van ervaringsdeskundigen een rechtstreekse reactie en tips. Ondernemen is ook netwerken en Voka als grootste ondernemersnetwerk in Vlaanderen is daar een zeer bijzondere meerwaarde in!”

Allround steun voor jonge ondernemers

Michaël Verbeeck reikte als voorzitter van Jong Voka-KvK Vlaams-Brabant de overkoepelende prijs van ‘beste pop-up’ uit. Dit jaar ging de winst naar pop-up Most. Jong Voka-KvK Vlaams-Brabant verkoos deze pop-up op basis van de originaliteit.

“Een van de criteria waar we naar kijken is hoe ondernemend het idee van de pop-up is. ​ Is het echt iets wat de studenten from scratch hebben bedacht en is er een haalbare en duurzame business case rond te maken? Dan gaat onze voorkeur daar naar", aldus Michaël Verbeeck van Jong Voka-KvK Vlaams-Brabant.
Kris Claes, gedelegeerd bestuurder Voka-KvK Vlaams-Brabant: "Wij willen als Voka-KvK Vlaams-Brabant initiatieven rond jong ondernemerschap aanmoedigen. Naast een award krijgen de winnende studenten ook een traject van de starterswerking Bryo cadeau waarmee ze hun ondernemerskills verder kunnen ontwikkelen."

Naast de samenwerking met UCLL ondersteunen Jong Voka-KvK Vlaams-Brabant, de netwerkcommunity voor ondernemers en high potentials onder de 40 jaar, en Voka-KvK Vlaams-Brabant ook met tal van andere initiatieven jonge student-ondernemers. Bryo Student, de starterswerking van Voka-KvK Vlaams-Brabant, bereikt jaarlijks een 200-tal ambitieuze studenten uit verschillende trajecten. Ook ondersteunt Jong Voka-KvK Vlaams-Brabant tal van inspirerende studenteninitiatieven.

Een vlotte flow naar beste webshop

Ook lokale e-commerceheld Webhero deelde een prijs uit. Webhero werd sidekick van de studenten in de wereld van e-commerce van concept tot ontwikkeling. De studenten mochten gratis rekenen op hun leerplatform, workshops en een digitale coach. Zo konden de studenten al vlot meesurfen op online ondernemerstrends in december, wanneer hun online shops al live gingen. Pop-up Most sleepte hier ook hun tweede award in de wacht:

“We hadden het totaal niet verwacht en zijn eigenlijk wat overdonderd. *lacht* De combinatie van beiden, dus zowel de steun van Voka-KvK Vlaams-Brabant als de steun van Webhero, voor de webshop is een extra stimulans om door te zetten. Voor ons is dat wel doorslaggevend op dit moment,” aldus student Bryan Celis van pop-up Most.
Margerita Krajewska, Web advisor bij Webhero: ​ “Het is onze missie en visie om ondernemerschap te steunen en dit is de derde keer dat we de studenten mogen steunen op digitaal vlak. De winnaar heeft een uitgebreide website met een sterke look & feel en het gebruik van onze tools was goed doordacht. Hun link met sociale media was super, ze gingen creatief om met lay-out en hadden opmerkelijk veel aandacht voor detail.”

Overige awards

En er waren nòg awards; vanuit JBC en VlaJo.

  • De VlaJo award ging naar het team met de beste ondernemende vaardigheden. Hun keuze viel op Artificial, omwille van hun innovatieve manier om kunst in de kijker te zetten via kledij.
  • JBC reikte een prijs uit voor de beste omnichannel pop-up en die ging naar de studenten van Second Wave, dankzij hun communicatiestrategie: hun aanpak, stijl en visie werd duidelijk doorgetrokken in al hun kanalen van sociale media tot website.

Perscontact:

Persverantwoordelijke Hogeschool UCLL Kristel Van Mierlo - [email protected] - 0476638501

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Perscommunicatie

Over hogeschool UCLL

Hogeschool UCLL biedt 20 graduaten, 22 bacheloropleidingen en 9 bachelor-na-bachelor opleidingen aan op 8 campussen in Limburg en Vlaams-Brabant. Met 16.000 studenten en 1.750 medewerkers is UCLL één van de grootste instellingen voor hoger onderwijs in Vlaanderen. UCLL is actief in de interessegebieden lerarenopleiding, management, technologie, gezondheid en welzijn en combineert haar onderwijsopdracht met praktijkgericht onderzoek en dienstverlening. De hogeschool zet maximaal in op persoonlijke begeleiding van haar studenten. Haar brede onderwijsnetwerk garandeert een plek voor ieders talent en haar diploma’s staan sterk op de arbeidsmarkt. 

Mensen en ideeën in beweging brengen door ruimte te geven aan innovatief denken en samenwerken, dat is de visie van de hogeschool, dat is moving minds. De naam toont de internationale ambitie: UCLL, voluit University Colleges Leuven-Limburg, wil solide opleidingen aanbieden, georiënteerd op kwaliteit en met de blik naar buiten gericht, op de Euregio en verder. UCLL behoort tot de Associatie KU Leuven. 

Meer info: www.ucll.be 

Neem contact op met

Geldenaaksebaan 335 3001 Heverlee & Agoralaan gebouw B bus 1 3590 Diepenbeek

[email protected]

ucll.be