UCLL-studenten Bedrijfsmanagement openen 8 pop-ups op Hasseltse en Genkse toplocaties
HASSELT - De hogeschoolstudenten Bedrijfsmanagement aan de UCLL zijn van heel wat markten thuis. Dat bewijzen de laatstejaars van het keuzetraject KMO & Ondernemen in Limburg. Vanaf 9 februari zijn hun 8 pop-up stores te ontdekken op 2 toplocaties: Dr. Willemstraat 2 in Hasselt en Shopping 1 in Genk. Je kan er tal van duurzame producten en lokale lekkernijen vinden, waarbij de studenten de winst van hun project doneren aan een zelfgekozen goed doel; BNI Foundation Belgium.
Van een webshop tot fysieke verkoop
De studenten zijn al sinds het najaar aan de slag in hun webshops maar staan vandaag voor het eerst achter de toonbank.
Student Ralph Orens van pop-up Apéro’Clock is alvast erg enthousiast: “De fysieke winkel biedt de kans om onze producten op een tastbare manier te presenteren. Aangezien wij bijvoorbeeld werken met aperitiefboxen en dit allemaal toch sensorische producten zijn die zintuigen als proeven en ruiken stimuleren, kunnen klanten onze boxen zien, ruiken en zelfs proeven. Het openen van een fysieke winkel is ook een perfecte oefening voor het verdere zelfstandige ondernemersleven dat wij als KMO’ers allemaal beogen te realiseren. We komen hiermee in contact met alle uitdagingen, opportuniteiten en bedreigingen wat later in de ‘echte wereld’ ons ook staan te wachten.
Student Thomas Spiegler van pop-up Second Home: "Een fysieke locatie zorgt voor meer betrokkenheid met klanten en leveranciers. Maar ook nieuwe uitdagingen die onze vaardigheden tot het uiterste brengen. Het is meer dan producten in schappen plaatsen! We krijgen echt mee wat het is om een eigen winkel te runnen en staan zo volledig klaar voor 'daily life' als ondernemer na onze studententijd."
De studenten gaan volledig 'omnichannel' met meteen twee fysieke locaties in Hasselt en Genk.
“Het pop-upproject is een mooi afstudeerproject waarin alle nodige skills en competenties worden aangetoond. Na een sterke theoretische basis komt de praktijk en voorbereiding op het zakelijke leven in een ondernemerssetting. Doorheen het ganse traject staan business, ondernemen en creativiteit centraal. Learning by doing en best practices staan bovenaan in dit leerproces,” aldus UCLL-coach Monique Wathion.
Alles voor het goede doel
De UCLL-studenten dragen met hun pop-ups ook op maatschappelijk vlak bij, gezien de winst naar een goed doel gaat: De BNI Foundation Belgium. De bedoeling van BNI Business voices is goederen inzamelen voor kansarme kinderen met betrekking tot educatie en deze ook rechtstreeks aan de betrokken doelen uit te delen.
Informatie per pop-up
Nog tot en met 24 februari zijn de pop-ups te bezoeken, van maandag tot zaterdag (10u-18u) in. Ook de webshops blijven lopen tot die einddatum.
De 8 fysieke pop-ups zijn geopend in Hasselt en Genk:
- Dr. Willemsstraat 2 te Hasselt
- Shopping 1 te Genk
Meer gedetailleerde info over de 8 shops vind je op www.ucll.be/popupslimburg of:
Home - Studio Bloom (studiobloom-webshop.be)
Apero'clock | Jouw apero-box voor een gezellige avond (apero-clock.be)
BeeLeaf | BeeLeaf, natuurlijk genieten van honing en thee (beeleaf-ucll.be)
Pet - Up | Voor dieren met smaak!
Second Home (webshop-secondhome.be)
Up Life | Healthy mind in a healthy body