UCLL-studenten openen 8 pop-ups op Leuvense toplocatie

Leuven - De hogeschoolstudenten Bedrijfsmanagement aan de UCLL zijn van heel wat markten thuis. Dat bewijzen de 37 laatstejaars van het populaire keuzetraject Kmo & Ondernemen. Vanaf 14 februari zijn hun 8 pop-up stores te ontdekken op de nieuwe toplocatie in de Diestsestraat, het iconische pand van voormalige Metaalwaren Merckx.

En dit jaar wordt duidelijk de kaart van de ‘creativiteit’ getrokken, met o.a. handgemaakte accessoires van A Mano, kleding-borduursels door Manneke ... Nog tot en met 1 maart zijn de pop-ups te bezoeken, van dinsdag tot zaterdag (10u-18u). Ook de webshops blijven lopen tot die einddatum. De studenten doneren een deel van de winst van hun project aan een goed doel; Football Academy Noah.

Van een webshop tot fysieke verkoop

De studenten zijn -in groepjes van 4 à 5- al sinds het najaar aan de slag in hun webshops, maar staan eind deze week voor het eerst achter de toonbank in de Diestesestraat. De studenten gaan dus volledig 'omnichannel' met hun pop-ups.

“De studenten krijgen hier en nu de kans om -onder de veilige vleugels van onze hogeschool- hun zotte, ondernemende ideeën uit te testen. Dit project is echt dé kers op de taart van hun opleiding: alle geziene theorie wordt hier in de praktijk omgezet”, aldus UCLL-coach Joëlle Fleerackers
Student Dante Mesdom, productie- en communicatieverantwoordelijke van de pop-up Club Focus vult aan: “Het enorme pand en de immense etalage van André en Nicole Merckx gaan de verbeelding te boven! We gaan alle voorbijgangers binnenlokken en zeker en vast onze handen vol hebben hier!”

 

Perscontact ter plekke

Coördinatoren van de UCLL pop-ups:

Daniëlle Vencken danielle.vencken@ucll.be – 0497 88 21 28

Joëlle Fleerackers - joelle.fleerackers@ucll.be - 0478 47 10 18

Locatie

Diestsestraat 187, Leuven

Reguliere openingsdata en -uren

Nog tot 1 maart zijn de pop-ups te bezoeken, van dinsdag tot zaterdag (10u-18u) in de Diestsestraat 187 in Leuven. Ook de webshops blijven lopen tot die einddatum.

Meer gedetailleerde info over de 8 shops vind je op: ​ ​
Pop-up stores: Leuven 2024-2025 | UCLL ​ ​
Zaterdag 22/02 zijn er bovendien nog events en workshops in Leuvense pop-ups en op woensdag 26/02 vindt er de uitreiking van de Voka- en Vlajo-awards plaats.

 

 

 

Share

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Perscommunicatie

Over hogeschool UCLL

Hogeschool UCLL biedt 20 graduaten, 22 bacheloropleidingen en 9 bachelor-na-bachelor opleidingen aan op 8 campussen in Limburg en Vlaams-Brabant. Met 17.000 studenten is UCLL één van de grootste instellingen voor hoger onderwijs in Vlaanderen. UCLL is actief in de interessegebieden lerarenopleiding, management, technologie, gezondheid en welzijn en combineert haar onderwijsopdracht met praktijkgericht onderzoek en dienstverlening. De hogeschool zet maximaal in op persoonlijke begeleiding van haar studenten. Haar brede onderwijsnetwerk garandeert een plek voor ieders talent en haar diploma’s staan sterk op de arbeidsmarkt. 

Mensen en ideeën in beweging brengen door ruimte te geven aan innovatief denken en samenwerken, dat is de visie van de hogeschool, dat is moving minds. De naam toont de internationale ambitie: UCLL, voluit University Colleges Leuven-Limburg, wil solide opleidingen aanbieden, georiënteerd op kwaliteit en met de blik naar buiten gericht, op de Euregio en verder. UCLL behoort tot de Associatie KU Leuven en is partner in de E³UDRES² alliantie.

Meer info: www.ucll.be 

Neem contact op met

Geldenaaksebaan 335 3001 Heverlee & Agoralaan gebouw B bus 1 3590 Diepenbeek

perscommunicatie@ucll.be

ucll.be